נבחרו תשעה דיינים לבית הדין הגדול • מי המנצח?

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בירך את הדיינים החדשים שנבחרו לתפקידם ואמר כי "בדגל התורה רואים הישג גדול וסיפוק רב על הדיינים שנבחרו ועל מניעת בחירת דיינים שלא ראויים, הייתה עבודה קשה להגיע לתוצאה הזאת".
איתי גדסי 1 Comment on נבחרו תשעה דיינים לבית הדין הגדול • מי המנצח?

הוועדה למינוי דיינים התכנסה הערב בכדי למנות דיינים לבית הדין הגדול • לאחר מו"מ ארוך בשבועות האחרונים, הערב הושגו הסכמות בין ש"ס לבית 'הבית היהודי' בנוגע למינוי הדיינים • האם החרדים ניצחו או שמא 'הבית היהודי'?

צילום: Shlomi Cohen/Flash90
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בירך את הדיינים החדשים שנבחרו לתפקידם ואמר כי "בדגל התורה רואים הישג גדול וסיפוק רב על הדיינים שנבחרו ועל מניעת בחירת דיינים שלא ראויים, הייתה עבודה קשה להגיע לתוצאה הזאת".
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הוועדה למינוי דיינים התכנסה הערב (שלישי) בכדי למנות דיינים לבית הדין הגדול. לאחר בצורת של 9 שנים ומו"מ ארוך בשבועות האחרונים ולאחר דחיות של כינוס הועדה החליט יו"ר הוועדה השר יובל שטייניץ לכנס את הועדה הערב, כשלבסוף הושגו הסכמות בין ש"ס לבית 'הבית היהודי' בנוגע למינוי הדיינים.

על פי הסיכום, נבחרו בהצבעה חשאית 9 דיינים לבית הדין הגדול. בכך מגיע מס' הדיינים שמונו בחודשים האחרונים ל – 32 דיינים: 22 דיינים לבתי הדין האזוריים ו – 10 דיינים (כולל הרב איגרא) לבית הדין הרבני הגדול.

רשימת הדיינים:

מועמדי יהדות התורה – הרב כ"ץ אהרן: בן 66, אב בית הדין באשקלון, בעברו מונה לבית הדין הרבני בחיפה. שירת כרב צבאי.

הרב היישריק אליהו רפאל: בן 66, כיהן 19 שנים כדיין בביה"ד האזורי בב"ש ובת"א.

הרב שינדלר אברהם: בן 57, במשך 16 שנות כהונתו כיהן כדיין בביה"ד האזורי ברחובות ובנתניה.

מועמדי ש"ס – הרב זמיר יעקב: בן 63, מכהן  כ 20 שנה בבית הדין האזורי, ראב"ד נתניה.

הרב אלמליח יצחק: בן 66, כיהן 24 שנים כדיין בביה"ד האזורי באשקלון וכאב בית הדין בת"א. שירת כרב צבאי במילואים.

הרב נהרי מימון: בן 56, מכהן כ 15 שנה בבית הדין האזורי.

מועמדי הבית היהודי –  הרב שפירא שלמה: בן 61, 13 שנה דיין בביה"ד האזורי בנתניה.

הרב לוז  אילוז ציון: בן 53, אב בית הדין בב"ש. מונה כדיין בביה"ד האזורי בשנת 2007.

והרב עמוס מיכאל: בן 61, 16 שנה בביה"ד האזורי בנתניה, מכהן 6 שנים כאב בית הדין. בעל תעודת הוראה. שירת כחובש קרבי בשיריון. נתמך על ידי הליכוד והחרדים.

אז מי המנצח הגדול? כל אחד טוען לכתר. לטענת לש"ס ויהדות התורה הניצחון הוא של היהדות החרדית, כי מתוך 9 דיינים שנבחרו, 7 דיינים חרדים. מתוכם 5 ספרדים ו- 4 אשכנזים. אולם בפועל נבחרו ארבעה מועמדים של הבית היהודי מה שבהחלט מעניק את תחושת הניצחון גם לבית היהודי.

הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו התקשר לברך את תשעת הדיינים שנבחרו הערב לכהן כדיינים בביה"ד הרבני הגדול. הרב הראשי ציין עם הבחירה כי "הדיינים שנבחרו הם הראויים ביותר וזו ברכה לביה"ד והישג גדול לטובת כלל לציבור. הדיינים גם יודעים ש'לא שררה הוטלה עליהם אלא עבדות' ובעז"ה המינויים ייתנו מענה ראוי, בדרכה של תורה, למצוקות כלל ישראל ולהקלת העומס הגדול הקיים בביה"ד".

הראשל"צ הגר"י יוסף שוחח עם יו"ר ש"ס אריה דרעי והודה לו על עמידתו האיתנה למען הדיינים: "נשאת על כתפיך את המלחמה של היהדות החרדית כולה, וב"ה שהייתה סיעתא דשמייא ומעמדו הייחודי של בית הדין הגדול נשמר".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בירך את הדיינים החדשים שנבחרו לתפקידם ואמר כי "בדגל התורה רואים הישג גדול וסיפוק רב על הדיינים שנבחרו ועל מניעת בחירת דיינים שלא ראויים, הייתה עבודה קשה להגיע לתוצאה הזאת".

ח"כ ישראל אייכלר חבר הועדה למינוי דיינים אמר כי "שנים עשר דיינים יהיו בבית הדין הגדול כולל הרבנים הראשיים. מתוכם תשעה חרדים. לאחר שנים רבות מונו דיינים שיראתם קודמת לחכמתם. איש מהרפורמטורים לא חדר למעוז הדיינות".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי "היסטוריה בבית הדין הגדול. לראשונה ארבעה דיינים מהציונות הדתית. בית הדין ייתן שירות לאזרחים. זהו הישג של מדינת ישראל, של אזרחי מדינת ישראל. היום מונו דיינים עילויים ומצויינים שייקחו קדימה את בתי הדין הרבניים  אני מודה לכל חברי הוועדה ולרב אלי בן דהן שעשו מאמצים אדירים על מנת שבית הדין יפרח וישגשג".

סגן שר הביטחון אלי בן דהן צייץ הערב בטוויטר: "ברכות! מונו 4 דיינים ציונים דתיים לבית הדין הגדול. כפי שהתחייבתי, לא נכנענו", לאחר מכן הוא אמר כי "זה הישג היסטורי לציונות הדתית, מעולם לא כיהנו בבית הדין הגדול מספר רב כל כך של דיינים מהציונות הדתית. בשבועות האחרונים הופנו כלפי הבית היהודי וכלפיי באופן אישי לחצים גדולים והשמצות רבות ואני שמח שעמדנו בכל בלחצים הללו ולא נכנענו. בסופו של דבר ברוך ה' השגנו את מה שרצינו. אני מברך את נציגת הבית היהודי חברתי השרה שקד שיחד הגענו להישג הזה וכמובן לכל חברי הועדה על בחירתם הנבונה", הוסיף.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כולנו! כשסוף סוף בית הדין יוכל לפעול ויהיו דיינים